joi, 12 martie 2009

Mai mult decat o simpla persoana.

"Bogat nu este acela care are cel mai mult, ci acela care se mulţumeşte cu cel mai puţin.
Dragostea seamănă atât de bine cu lipsa ei încât uneori se confundă.
Singura crimă a zeilor este omul.
Timpul e o fiară care are nesfârşita răbdare de a înghiţi totul.
Omul a devenit păcătos căutându-se pe sine şi a devenit nefericit găsindu-se.
Sunt liber pentru că nu mă tem să iubesc ceea ce va muri."
Acestea sunt doar o parte din vorbele unui om despre care v-am promis ca o sa va vorbesc,respectiv despre Octavian Paler ,care sper ca acum este in locul in care a dorit si a visat sa fie dupa anii sa de viata.N-am sa va incarc cu povestea vietii sale sau cu o bibliografie a dansului,deoarece sunt doar informatii fixe pe care le vom putea gasi oricand acesand o pagina de net.In primu rand nu sunt in masura sa o spun,eu nedorind sa spun un lucru neadevarat sau mai putin adevarat despre dumnealui.A fost imaginea clasica unui scriitor Contemporan care a inceput relativ tarziu "cariera" de scriitor pe la 40 si ceva de ani.O sa pun niste fisiere video+ audio la final pentru a vedea cum arata,pentru a-i auzi vocea,si cel mai important pentru a-i auzi ideiile si cea ce simtea exact de la el.Cel putin pentru mine a facut cea ce nu a reusit sa o mai faca nici un scriitor : sa ma tina noaptea citind o carte,aproape adormind cu ea in brate dimineata urmatoare fiind impotriva cartii,dar seara reluand actiunea de unde am ramas noaptea trecuta.
Am citit cartea Viata pe un peron,o frumoasa,dar prea dramatica povestea a doi oameni care au un trecut comun si dupa un moment de ratacire ajung amandoi pe acelasi PERON de gara care era parasit,ei rezumandu-se in a astepta un tren.Doua persoane de sex opus bineinteles,spunandu-si unul altuia "profesore si fetito" pe ea chemand-o Eleonora,pe el nu-l chema nici cum.Scurte dar patrunzatoare pasaje descriptive despre viata lui mai ales,despre obsesiile sale ca Sahul,Muzica,Justitia facand mult prea adevarate comparatii cu viata reala,viata ei de din'ainte de a ajunge pe peron este mai seaca dar are un rol important pe care sper sa-l descoperiti singuri.In orice caz toata asteptarea se rezuma pana undeva,Eleonara plecand subit dintr-o data.Chiar naratorul spune de pe la inceput ca "a plecat" la sfarsit o sa aflati adevarul despre carte.
"Adevarul nu e niciodata pur si aproape niciodata simplu"
As mai fi vrut sa va zic despre cum privea religia.Ma rezum in a scrie asta :Nu mi-e frică de Dumnezeu, ci de absenţa lui Dumnezeu,asta zicand insusi Paler.
Am vrut sa scriu mult mai mult si aveam mult mai multe idei dar eu zic ca este suficient,sa nu devin nici prea plictisitor.Dupa cum v-am promis,sper sa mai aveti timp sa urmariti aceste materiale :

Sunt din total alta categorie aceste materiale,politica,Romania si cea ce simtea in momentul de fata.Multumesc de ati citit toata aceasta destul de lunga "poveste" despre un om.Sper ca acolo unde este acum,sa nu se supere pentru acest articol.
Mereu va exista un Paler printre noi,chiar daca il vom avea doar citindu-i cartile.

Un comentariu: